Onze school - De Muzikale Basisschool

Onze school biedt compleet onderwijs

Zie je het al voor je? Jouw kind elke dag zingend naar school? Kom dan naar de Muzikale Basisschool; Koorschool Haarlem.

Kleinschalig en veilig

Koorschool Haarlem is een kleine en gezellige basisschool in Haarlem aan de Westergracht. Laat jouw kind vanaf groep 5 op zangavontuur gaan in ons oude kloosterpand tegenover de Koepelkathedraal. Kom kijken in onze muziekzaal, de oude kapel, de Refter en de knutselzolder in de nok van ons gebouw.

Hoogwaardig muziekonderwijs
Wij zijn een reguliere basisschool, maar wel eentje waar kinderen lekker veel mogen zingen en muziek maken. We bieden hoogwaardig muziekonderwijs. Want muziek maakt blij, is boeiend én helpt om beter te leren. En tijdens optredens met ons koor gaat jouw kind op ontdekkingsreis in binnen- en buitenland.

Hoog uitstroomniveau naar VO
Één van onze inspiratiebronnen is de katholieke traditie. Dat zie je vooral aan de manier waarop we met elkaar omgaan. De kinderen hebben Rots&Waterlessen en we werken met PBS (Positive Behaviour Support) waarbij we goed gedrag belonen. Onze leerlingen houden van zingen maar ook van sport, spel en cultuur. En... we blijven bij de les, want de kinderen stromen uit naar hoog niveau voorgezet onderwijs.