Inschrijvingsprocedure - De Muzikale Basisschool

Inschrijven voor De Muzikale Basisschool

Wat leuk dat je enthousiast bent over onze school. In onderstaand stappenplan leggen we kort uit hoe het inschrijven in zijn werk gaat.

Stap 1: Openbare muzieklessen

Naast enthousiasme en plezier in het zingen vinden we het belangrijk dat jouw kind straks muzikaal kan meekomen. Daarom is de eerste stap de (groeps) muziekles. Deze organiseren we op woensdagmiddag en zijn ter voorbereiding van de stemtest (auditie). Wij adviseren om in ieder geval 2 van de 3 lessen te volgen. Tijdens de laatste muziekles is het mogelijk om jouw kind in te schrijven voor de stemtest.

De muzieklessen voor de komende periode staan gepland op: woensdagmiddag 15 mei, 22 mei,  29 mei en 5 juni.

Stap 2: Individuele stemtest (auditie)

Na de muzieklessen wordt bij ieder kind een stemtest afgenomen. Hierbij worden de muzikale mogelijkheden van jouw zoon of dochter beluisterd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Bij de stemtest zal één van de dirigenten, de stempedagoge en de logopediste aanwezig zijn.

De stemtesten staan gepland op: woensdag 12 juni.
Inschrijven stemtest

Stap 3: Voorlopig inschrijfformulier
Als de auditie positief is, vragen wij jullie om het voorlopig inschrijfformulier in te vullen en de resultaten van de huidige school toe te sturen. Op basis van deze informatie beoordelen we of jouw kind kan instromen op de Muzikale Basisschool.

Naast dit stappenplan raden we je ook aan om de volledige plaatsingsprocedure  en de schoolgids door te lezen.

Heb je toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op via secretariaat@koorschoolhaarlem.nl of via het telefoonnummer: 023 5311 054.